Wednesday, December 10, 2014

Noi mai si gatim: reteta foi de tortilla mexicane

reteta foi de tortilla mexicane
Foi de tortilla mexicane
Daca vremea nu este primitoare, aducem delicatesele acasa. In seara asta am avut pofta de tortilla mexicane umplute cu veggies si ton. Si au iesit delicioase! Am mai incercat sa fac lipii acasa, roti  indiene, dar nu mi-au iesit la fel de bune. Cu foile de tortilla se pare ca am nimerit o reteta buna. Am combinat 2 retete de lipii mexicane, una de la FoodStory ("Tortillas sau lipii mexicane") si una de la Adi Hadean ("Tortilla Mexicane: cum sa le faci acasa") cu cel mai bun ulei de masline, adus tocmai din insula Ischia.

5 gr praf de copt
2 1/2 linguri de ulei de masline extravirgin
1 1/2 lingurite sare,
250 gr faina alba
180 ml apa

Pune faina, sarea si praful de copt intr-un bol mare. Adauga uleiul de masline si incepe sa framanti aluatul, adaugand treptat apa, pana cand aluatul devine elastic. L-am framantat pana cand nu s-a mai lipit de degete. Am impartit aluatul in mingiute. Au iesit cam 8 din aluatul meu. Le-am lasat un pic sa se "odihneasca" cat am pus tigaia la incins. Food Story si Adi Hadean au folosit o tigaie grill, dar in bucataria mea inca lipseste acest instrument. Am folosit o tigaie cu fund gros, care nu se lipeste.

Am intins mingiutele cu facaletul. Ai grija sa dai cu faina facaletul ca sa nu se lipeasca aluatul. Odata ce am avut o forma (aproximativ rotunda :)) hopa cu ea in tigaie. Mai intai se formeaza bule in aluat, apoi o intorci pe cealalta parte pana devine aurie (pe ici pe colo, sa nu le lasi foarte mult ca sa nu se arda si sa devina prea "mexicane" - adica prea uscate).

Foile de tortilla mexicane au iesit delicioase! Le-am mancat cu o salata de porumb, ciuperci, usturoi, ceapa, patrunjel si rosii cu ton pe un pat sanatos de rucola si ceva piper. Reteta a fost un succes, merge in caietul de retete si maine facem tortilla cu hummus.

Pofta buna!



No comments:

Post a Comment